Artikler

Hård kurs mod trykte reklamer – Jyllands Posten 21.08.06

Ja tak til reklamer – Information 02.12.07

Danskerne læser færre tilbudsaviser – Business.dk 24.01.08

Nej tak til reklamer er næsten en umulighed – Information 27.04.09

‘Nej tak’-skilte er værdiløse – Politiken Tjek 20.11.09

S vil give forbrugerne mere magt over postkassen – Politiken Tjek 12.01.10

Hver femte husstand siger >nej tak< – Politiken Tjek 18.01.10

Tilbud styrer danskerne – FoodCulture #9 2010

Tilbudsavisen trodser tidens trends – Business.dk 09.02.10

Tilbudsaviser giver dig en rar oplevelse – Århus Stifttiden 17.03.10 (findes kun trykt)

Danskerne vil selv vælge deres reklamer Business.dk 10.04.10

Forbud mod tilbudsaviser kan skåne vores klima – 24 Timer 27.04.10

En ny forening kræver, at ”Reklamer Nej Tak”-ordningen bliver ændret til en ”Reklamer Ja Tak”-ordning. Huset Markedsføring 03.05.10

Hver anden forbruger vil ændre ‘nej tak til reklamer’ til ‘ja tak’ – Politiken Tjek 02.06.10

SKRIV: Vil du hellere sige jatak end nejtak? – Politiken Tjek 02.06.10

Ja tak til ansvar og træer – Kommentarer – Berlingske 05.07.10

Forbrugerne stoler ikke på reklamer – Politiken Tjek 21.07.10

Klumme: Reklamer her, der og alle vegne – Klumme af Camilla Hersom, 24 timer 09.08.10

Radikale vil standse reklamemængden – Politiken Tjek 16.08.10

Vi bladre løs i digitale tilbudsaviser – Politiken Tjek 24.03.10

Nej tak til reklamer sparer miljøet for 140 kg CO2 pr. husstand – ingeniøren 02.05.11

Nej-takkere læser også reklame – Berlingske business 05.09.12

Flere danskere siger nej tak til reklamer – Berlingske business 03.02.12

4 ud af 10 københavnere siger nej-tak til reklamer – Børsen 06.09.12

Internet artikler og blogs

Miljøministeren vil af med tilbudsaviser – www.markesforing.dk 03.06.10

Det mindre papirsløsende samfund ECOPROFILE – www.ecoprofile.dk 22.06.10

Tilbudsavisen og genvejen til fiasko – Wilcks.dk 05.08.10

Reklamer Ja tak – KlimaTV – Ditklimatv.dk 17.08.10

Reklamer – nej tak – Thomas Meyer 18.08.10

Beregninger, rapporter og analyser

Der findes masser af data om effekten af reklamer og ja endda data om samtlige oplag af tilbudsaviser. De fleste undersøgelser er dog lavet med kommercielt formål, og er derfor ikke offentligt tilgængelige.
Reklamer Ja Tak leverer også analyser, beregninger og rapporter

Reklamer Ja Tak, analyseafdelingen

Reklamer: Fakta og Beregninger, november 2011

Reklamer: Fakta og Beregninger, oktober 2014

Reklamer Ja Tak – en uventet vækstkatalysator, november 2014

Gordios Insight

Gordios Insight er det førende tilbudsanalyse firma i Danmark. De ligger inde med data om alle danske tilbud trykt i tilbudsaviser igennem flere år og de kender derfor også oplaget af alle danske tilbudsaviser og hvordan det har udviklet sig gennem tiden. De tilbyder detailhandlen insights via tilbudsdata.dk.

Færdselsstyrelsen

Brugerundersøgelse af uadresserede forsendelser Synovate 2008

Forbruger- ombudsmanden

Adresseløse forsendelser – en vejledning

Retningslinier for adresseløse forsendelser under Markedsføringsloven

Download retningslinierne gældende fra 30/4 2009

“Nej tak til reklamer” bliver udvidet – 12.01.12

EU

Direktivet om urimelig handelspraksis

Det økologiske råd om EU-direktivformer

CBS

Digitale tilbudsjægere 2013: Analyse om brugen af eTilbudsaviser

Har tilbudsaviserne en fremtid?

Post Danmark

Post Danmark har fået foretaget deres egen undersøgelser af tilbudsavisernes effekt.

Kvalitativ undersøgelse af adresseløse reklamers kvaliteter og kendetegn – Tranberg Marketing Rekommandations 2005

Den generelle adresseløse profil Gallup 2006

Post Danmark har sågar lavet en døgnrytme analyse af hvornår tilbudsaviserne bliver læst.

Døgnrytmeanalyse Gallup 2004

Forbruger Kontakt

Forbruger Kontakt har ligeledes fået foretaget en gallup undersøgelse

Danskernes brug af reklame 2009

Gallup resultater 2009

Konkurrence og forbrugerstyrelsen

Konkurrence og forbrugerstyrelsen for løbende udarbejdet rapporter om dagligvaremarkedet.

Analyse af dagligvaremarkedet, 2011

Tilbud i den danske dagligvarehandel, 2012

Fremtidens Detailhandel, 2014

Konkurrence- og Forbrugerredegørelse 2011 – analyse

Forbrugerredegørelse 2007 – analyse

Konkurrenceredegørelse 2007 – analyse

Forbrugerrådet Tænk

Landbrug og Fødevarer

Landbrug & Fødevare har fået foretaget en undersøgelse om danskernes brug af tilbudsaviser i forbindelse med FoodCulture #9 2010.

Undersøgelsen er ikke umiddelbart offentlig tilgængelig.

Tilbud på forbrugerens præmisser

www.etilbudsavis.dk – Den største tilbudsavis-app/hjemmeside m. aktive tilvalg til de enkelte aviser.

www.minetilbud.dk – Forbrugerkontakts tilbudsavis-app, vi anbefaler ikke denne, da FK er berygtede for at spamme forbrugere.

www.tilbudonline.dk

www.spar30.dk

www.tilbudsugen.dk

www.spot.dk