Om Reklamer Ja Tak

Hos Reklamer Ja Tak har vi siden februar 2010 arbejdet for at få gjort opmærksom på fordelene ved en Ja Tak ordning og ligeledes holde øje med udviklingen.

Metoderne vi benytter for at få indført en Ja Tak ordning gennem:

PR

Vores PR arbejde går ud på at holde en sund dialog med pressen og medier, og forsøge at gøre opmærksom på fordelene ved en Ja tak ordning til den europæiske befolkning. Dette sker primært gennem vores Facebook-sider, pressearbejde, publikationer,  og små film.
Vi baserer vores PR arbejde på vores værdigrundlag.

 

Public Affairs

Vores Public Affairs arbejde går ud på at holde en fornuftig og for begge parter; faktabaseret og udbytterig dialog med vores folkevalgte og virksomheder rundt om i EU. Ligeledes arbejder vi med de enkelte love, og analyserer effekterne for klimaet og forbrugerne.

Vi er interesserede i en bred dialog, og vores dør står altid åben til et møde.
Vi baserer vores Public Affairs arbejde på vores værdigrundlag.

 

Ekspertise

Hos Reklamer Ja Tak, stiller vi gerne eksperter til rådighed til en debat, eller rådgivning om udviklingen af din virksomheds kompetencer indenfor den trykte og den analoge reklamesektor.

Vi har sørget for at alliere os, med nogle af landet dygtigste eksperter på alt fra miljøpåvirkningen, til effektiv markedsføring.

Vi rådgiver dog ikke om konkrete reklamekampagner, men kan hjælpe med at efterrationalisere på hvilke mere miljøvenlige tiltag, eller kreative markedsføringsplatforme der kunne være anvendt.

Vi er ikke et reklamebureau, og søger ikke at konkurrere med disse, vi søger blot at hjælpe med transformationen fra trykte reklamer, til mere miljøvenlige alternativer.

 

Fakta og opklaring

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til, at nå til bunds i den aktuelle situation på dagligvaremarkedet, eller inden for reklameområdet, står vi altid til rådighed med faktabaserede data, der kan hjælpe dig, dit projekt, artikel, forskning eller nyhedsformidling.

 

 

Et par af vores mange argumenter:

  • Reklamer forhøjer priserne på dagligvarer
8-12 % jf. Rapport fra Copenhagen Business School.
  • Reklamer skader miljøet

En gennemsnitlig Dansk husstand modtager over 55 kg papir pr husstand. jf. flere rapporter om reklamer.

  • Reklamer er usunde, og en aktiv tilvalgsordning vil gøre vores vaner sundere

opgørelse fra iCoCo for Politiken

Når du støtter Reklamer Ja Tak, enten gennem medlemskab, frivilligt arbejde, et Facebook-like eller gennem en donation, støtter du altså ikke alene miljø og forbrugersagen i Danmark, men i hele Europa! Alle donationer går til arbejdet for en Ja Tak ordning, gennem bl.a. støtte til rejseudgifter til Bruxelles, materialer mv.
Du kan blive medlem for blot 17 kr. måneden ved at klikke her: BLIV MEDLEM