Ja Tak Kampagnedag #1 – Tropperne udvides!

Invitation

Nu kan du være med til at skabe stor forandring til glæde for klimaet og alle danske postkasser og brevsprækker. Der inviteres nemlig indenfor til den første Ja Tak kampagnedag.
Konceptet og de overordnede arbejdsområder for kampagnen er ved at være på plads, så nu skal Ja Tak Teamet udvides og vi skal have defineret en klar strategi, konkrete opgaver og en tidslinie for kampagnen.

Formålet med kampagnedagen er:
1) At samle folk der har lyst, kompetencer og tid til at blive en del af Ja Tak kampagnens koordineringsgruppe

2) At samle folk der ønsker at bidrage med at løse fagspecifikke og tidsafgrænsede opgaver.

Med kompetencer menes personlige kompetencer som handlekraft, overblik, struktur, strategi, koordinering eller fagspecifikke kompetencer indenfor kommunikation, jura, politik, miljø, journalistik, animation, sociale medier, etc. Har du nogle særlige evner du mener vil gavne kampagnen så byd endeligt ind med dem!

Det foregår Lørdag d. 27/3 fra 12-16 i Miljøpunkts lokaler, Rådhuspladsen 77

Du kan tilmelde dig på info[at]reklamer-jatak.dk

For at tilmelde dig skal du være tiltrukket af ideen om at arbejde yderligere for sagen efter d. 27/3, men du er selvfølgelig ikke forpligtet til det. Nysgerrighed har også ret!
Ring til Philip på |61|77|91|75| hvis du vil høre nærmere.

Reklamer – Ja tak fortalt på 5 minutter

Den 4. marts var der Global Ignite Day. Ignite konceptet er inspirations events der bliver afholdt verden over. Hver oplægsholder har kun 5 minutter og 20 slides til at dele en ide, et projekt eller en historie med publikum.

Jeg var blandt de heldige der blev inviteret til at tale og det gav en oplagt mulighed til at lancere Ja tak kampagnen. Det var en stor udfordring kun at have 15 sekunder til hvert slide, men tidspresset gav også øget underholdningsværdi for publikum. Se her:

httpv://www.youtube.com/watch?v=R3BeEDt4JTM

Ignite Denmark er arrangeret af Jimmy Holm Olsen og det foregik denne gang på PH caféen. Tak for en fed aften!

Velkommen

Det er med stor glæde jeg i dag kan lancere Reklamer – Ja tak bloggen. Her vil du fremover kunne følge med i arbejdet for at få gjort husstandsomdelte reklamer til et aktivt tilvalg. Kampagnen går ud på at få husstandsomdelte reklamer omfattet af markedsføringslovens §6 så det fremover er ulovligt at sende reklamer til folk medmindre de selv aktivt har sagt ja tak!

Læs mere om Reklamer – Ja tak her

Mit navn er Philip Hahn-Petersen og jeg er initiativtager til kampagnen. Mit drivkraft kommer først og fremmest af at jeg ønsker at bidrage til omstillingen mod et bæredygtigt samfund. Reklamer – Ja tak er mit afsluttende eksamensprojekt fra Kaospiloterne.

Med på projektet er også Hans Henrik Samuelsen, geograf og grundlægger af u-no.org. Hans Henrik skrev tilbage i 2007 en artikel om ja tak til reklamer i Information.

Vi vil gerne udvide tropperne hurtigst muligt og hvis du ønsker at bidrage til projektet med dine spidskompetencer er du meget velkommen til at tage kontakt.

Du er desuden meget velkommen til at kommentere indlæg med ideer, meninger og gode råd!